zondag 19 juli 2015

Als ik kon toveren...

Donderdag ging ik de bakkerij binnen en ik was aangenaam verrast toen ik moeder en dochter achter de toonbank zag. Meestal krijg je slechts één van de 2 te zien maar het was hun voorlaatste dag vóór hun groot verlof en moeder kwam brood halen om in hun vriezer te steken... maar dit terzijde...
Ik vroeg of ze op reis gingen en moeder vertelde mij dat ze ter gelegenheid van de 50e verjaardag van haar man ( de bakker dus ) een vakantiehuis hadden gehuurd in Frankrijk. Mét zwembad. Ik vroeg of ik niet stiekem mee kon. Ik heb 'iets' met zwembaden. Moest ik ooit de lotto winnen, ik koop mij een woning met zwembad!
Het mooiste aan de bakkersfamilie hun vakantie is dat ze met z'n allen gaan, de 4 kinderen met hun lieven, met pa en ma en iedereen met volle goesting!!! De jongste is net afgestudeerd en het zou dus waarschijnlijk hun laatste verlof allemaal samen zijn... En dat ze met z'n allen zouden koken, 's avonds zich amuseren met gezelschapsspelen. Tgoh, ik werd er helemaal warm van... ik ben zo'n gevoelsmens, zoiets doet mij zoveel deugd. Dat dit nog bestaat... een hecht gezin! Hoopvol maakt mij dit! En gezond jaloers ook wel een beetje... 
Ondertussen is iedereen waarschijnlijk al ter plaatse... ik wens hen een superverlof, dat het zo zal zijn, daar twijfel ik geen moment aan! Ik zal vaak aan hen denken, met een brede glimlach op mijn gezicht...

4 opmerkingen:

fotorantje zei

er zijn nog veel gezinnen die zo samen op reis gaan hoor ik
moet heel leuk zijn zeker als iedereen zo beetje hetzelfde wilt
daar ben ik ook gezond jaloers op
k wens hen een prachtige vakantie

een zwembad bij een huis
dat kan :-) even naar spanje vliegen naar het huis van een tante en nonkel, je bent geïnviteerd :-) echt hé
allé toch als ik zou gaan :-))

A van de Aa zei

Sommige families, die zijn nog als een familie.

Een zwembad bij huis, en dan zeker een bommetje erin maken...... ;-)

bea zei

Ik vind het hartverwarmend dat jij daar zo op reageert, zo'n mensen zijn uitzonderingen niet de gehele families die samen op vakantie gaan (doen wij ook).
Een zwembad zegt me niet zoveel maar als het snikheet is en ik hoor de buren in hun zwembad plonzen....moest de haag niet zo hoog zijn, ik sprong er over.

Chantal zei

Hum Rantje, naar Spanje vliegen om te zwemmen? In België hebben we ook zwembaden zulle :-P Maar supertof dat je het aanbiedt :-D

A, een bommetje? Zeg maar bom hihihi

O Bea, wat leuk dat jullie dat ook doen!!! Schitterend!!!!
Mij raakte het vooral dat het bakkersgezin zo enthousiast was, de dochter in de winkel is net 25 geworden en het was echt ontroerend om te zien hoe ze er naar uitkeek om samen met haar ouders en broers en zus in één huis te verblijven... Ik kan het niet zo mooi omschrijven als het gevoel dat mij dat toen gaf: die blinkende oogjes bij de mama, het enthousiasme van allebei... pfff ik krijg er weer tranen in mijn ogen van... Ik moet telkens breed glimlachen als ik er aan terugdenk...