maandag 17 december 2012

TaalDrops XXL

Klik op de fout* in de volgende zinnen:

"Hoe kom je erbij om zo kortgerokt door de stad te lopen?" riep de heetgebakerde pâtissier tegen zijn dochter.

Van amfetamines zoals ecstacy en speed kun je beter afblijven.

Ik heb niets tegen moslims die een djellaba dragen, maar zelf zou ik niet graag in een bourka rondlopen.

In de splinterpartij voelde de parlementair van allochtone afkomst zich goed ingeburgerd.

Hij kwam aan de kost als saxofonist in een big band, maar het liefste speelde hij voor zichzelf boogiewoogie op een elektrische piano.

Het resultaat op het bilan van zijn bedrijf viel uitermate tegen, maar dat, zei hij, was te wijten aan de slappe conjunctuur.

Zijn vinger verzwoor, en dat, zweerde hij, zou hem nooit ofte nimmer meer overkomen.

Ik vind het vreselijk dat asociale mensen het wc niet doortrekken of denken dat de wc-borstel er als versiering staat.

Hij stak een ceedeetje in zijn discman en headbangde als een bezetene.

Mijn vader stond onder aan de trap en riep: "Kom onmiddellijk naar beneden en loop naar de apoteker."

Het foto'tje van het baby'tje was genomen in het cafeetje op de hoek.

De leden van het kabinet keken stomverbaasd naar de kabine waar het geluid van de snurkende tolk vandaan kwam. Het leek wel een cabaret.

De grossist was een dozijnwerker die grossierde in gemeenplaatsen.

Beide printers zijn even goed dus kan ik even goed de goedkopere nemen. Dan spaar ik toch wat euro's uit.

Een molekuul is een deeltje van een element dat de scheikundige of chemische karakteristieken van dat element bezit.

* Fout is wat in minstens één taalboek als fout of niet-standaardtaal wordt beschouwd.

1 opmerking:

fotorantje zei

oooooh examentijd
en k ben glansrijk geslaagd
13 juist :-)
ik mag straks op zwier dus :-)