vrijdag 25 oktober 2013

TaalDrops MAXI

Klik op de fout* in de volgende zinnen:
"Ik verkies art déco boven jugendstil," zei de would-be architect.

De sheik was chagrijnig toen hij merkte dat zijn saffier gestolen was.

Mijn vader stond onderaan de trap en riep: "Kom onmiddellijk naar beneden en loop naar de apotheker."

Hou je van hocus pocus en abrakadabra? Zet dan je harrypotterbril maar op!

Er is een teveel aan organisaties die zich op het te kort op de markt storten.

Hij at graag shiitakes, gekruid met een mengeling van Aziatische en afrikaanse gemalen pepers.

Hij was beroepsofficier geweest en had daar zijn voorliefde voor khaki overhemden en chevrons aan overgehouden.

Kom maar tevoorschijn, dan stel ik je voor aan de sales director van de multinational.

Op zijn c.v. vermeldde hij ook zijn zwemdiploma's, wat wel een beetje belachelijk was voor een biohistoricus.

De dummy van het boek: 'Babies opvoeden voor dummy's' werd afgekeurd.

Dat autootje is misschien geen snelle bolide, maar het is wel heel erg baanvast en veilig.

De man las moeiteloos alle kruizen van de notenbalk, maar hij was ook analfabeet en ondertekende elk document met kruizen. Lezen en schrijven vond hij twee onoverkomelijke kruizen.

Ik dacht dat ik de zevenhonderdachttiende bezoeker van het attractiepark was, maar achteraf bleek dat ik de drieduizendzevenhonderdachttiende was.

In het Amazonegebied tref je zowel bloeddorstige pirana's als bontgekleurde ara's aan.

Ze noemen fietsendieven ook wel eens zwijntjesjagers, wat leuk klinkt, maar ze daarom nog niet simpathiek maakt.

* Fout is wat in minstens één taalboek als fout of niet-standaardtaal wordt beschouwd.

1 opmerking:

fotorantje zei

k ben mijn best gedaan, maar 4 fout :-)