zondag 15 juni 2014

TaalDrops Large

Klik op de fout* in de volgende zinnen:

Laat me inpikken op het discours van mijn voorganger en het onderwerp verder uitdiepen.

Voor hij het helemaal maakte in de audiovisuele sector, was hij jarenlang free lance verkoper van faience.

Syfilis, gonorroe en HIV zijn voorbeelden van seksueel overdraagbare ziekten.

Die vrouw is wel betrouwbaar, maar haar man is zo'n engerd, die betrouw ik voor geen meter.

De Française keek beduusd toen haar gesprekspartner haar naief noemde.

In de gft bak of biobak gooi je je gft.

Er is een teveel aan organisaties die zich op het te kort op de markt storten.

Kom maar tevoorschijn, dan stel ik je voor aan de salesdirector van de multi-national.

Harrowers verhaal is vermetel omdat hij in kleurrijke tableaus nogal wat taboe's doorbreekt.

In de helikopter viel de elektriciteit uit en hij stortte van een meter hoogte neer. Gelukkig was het niet erg en was een compres voldoende om bij de piloot de zwelling tegen te gaan. 

Na de matinée gingen de leden van het comité en de assemblee naar het café en ik ging met ze mee.

Hij kan eindeloos uitweiden over de weidse vergezichten in Equador.

De rijinstructeur sloop door de zijingang naar binnen toen hij bij de hoofdingang de verbolgen kandidaat chauffeur opmerkte.

* Fout is wat in minstens één taalboek als fout of niet-standaardtaal wordt beschouwd.

1 opmerking: