dinsdag 28 juli 2015

Hoogzwanger???

Typisch iets voor mij...

Ik kom buiten bij Delhaize en wandel tot aan mijn fiets. Terwijl ik mijn gerief aan het inladen ben komt er 'iemand' met de auto aangereden en parkeert zich op de parkeerplaats speciaal voor hoogzwangere vrouwen en/of ouders met zuigelingen. Ik zie een jonge man uitstappen en wou net de bedenking maken of hij dan wel hoogzwanger is... hij gaat naar de andere kant van zijn wagen en haalt er een kindje uit... Ik moest zo lachen dat ik mijn gedachte luidop zei tegen hem... hij antwoordde glimlachend dat hij - in gelijkaardige omstandigheden - diezelfde reactie zou gehad hebben als ik en ook die vraag zou gesteld hebben...
Ik ben toen maar al lachend doorgefietst.


Maar nu ik er zo over terugdenk... tot welke leeftijd is een baby eigenlijk zuigeling? Hij droeg het kindje op zijn arm...

3 opmerkingen:

fotorantje zei

aaah je dacht die te betrappen op een 'misdaad' :-)
een zuigeling? euhm, k weet niet, k denk het eerste levensjaar

bea zei

Hahahaha....bijna was je te snel met je reactie. Zolang ze zuigen zijn ze zuigeling :D Braaf als ik ben en omdat ik daar nog nooit over nagedacht heb (en dat als grootmoeder zijnde) heb ik het eens opgezocht: https://nl.wikipedia.org/wiki/Baby
Volgens mij zijn kindjes peuter vanaf 1 jaar, alé, mijn schoonzoon noemt zijn dochter toch peuter ;-)

Chantal zei

Bedankt voor de info Bea ;-)

En ons An was er dus boenk op ;-)