zaterdag 4 augustus 2012

Recht van spreken?

Dit moet me toch ff van het hart...
Die Martin-toestanden... tsss ik mag er niet aan denken dat zo iemand vrij gelaten wordt, zelfs niet onder een pak strikte voorwaarden! Tuuuurlijk zegt zij dat het haar spijt, tuurlijk zegt haar advocaat dat ze dezelfde niet meer is nú als toen ze gevangen genomen werd... 't Zou er potverdomme nog aan mankeren!!! Ze zou ook dom zijn om iets anders te beweren! Spijt tonen is blijkbaar al genoeg om vervroegd vrij te komen!!!!
Maar wat doet dat er allemaal toe? Het vreselijkste kwaad is geschied... de kinderen zijn niet meer... en op welke manier zijn ze heen gegaan? Té gruwelijk voor woorden!!!
Niemand, behalve de ouders en familie, weet hoe dat voelt om een kind op zo'n manier te verliezen. Ik ben ook mijn kind kwijt maar zelfs ik durf niet te beweren dat ik weet hoe die ouders zich voelen! Ik kan er mij iets bij voorstellen, misschien... maar wat ik wel weet is dat ik die Martin nooit ofte nimmer nog zou willen tegenkomen. De gedachte alleen al dat zij vrij zou mogen rondlopen, zelfs binnen de muren van een klooster, is vreselijk pijnlijk!!!! Sommigen mogen dan wel zeggen dat we vergevingsgezind moeten zijn, dat de maatschappij te hard wordt, te meedogenloos... tja, er zijn nu eenmaal dingen die een mens nooit kan vergeven... kinderen laten verhongeren is er zeker één van!!!
Ik zou wel eens willen weten hoe diezelfde mensen die nu preken dat we die Martin nog een kans moeten geven zelf zouden reageren moest het met HUN kind gebeuren!!! Ik persoonlijk ben niet uit op wraak, ik ga niet lopen schelden of met stenen gooien maar wat mij betreft mag die Martin nooit vrij komen!!!
De kinderen kregen ook geen kans, hun ouders hebben ook levenslang...

4 opmerkingen:

Leen zei

De wet is de wet, hé, men kan geen uitzonderingen maken want dan krijgen we een corrupte staat waar willekeur heerst.

Chantal zei

Ach, er zijn nu ook al zoveel achterpoortjes... bovendien zou men de wet kunnen wijzigen...

bea zei

In zo'n gevallen zou het op zijn minst levenslang moeten zijn. Wat zij gedaan heeft is onvergeeflijk, het waren weerloze kinderen. Het trieste is dat het er naar uitziet dat ze ondanks alle protest toch zal vrijkomen. De wet...al goed en wel maar toen zij geen hulp bood aan die kinderen overtrad ze serieus de wet. Ik kan er met mijn klein verstand niet bij, waarom al die poeha om zo'n mensen? Dat ze haar laten zitten waar ze zit, zo slecht heeft ze het daar niet, bah!

fotorantje zei

levenslang zou ze moeten zitten
en de wet pff, zij heeft meer dan de wet overtreden
geef haar desnoods een kans in de gevangenis en laat haar daar werken
want de vrijheid krijgen na weerloze kinderen op te sluiten met overlijden als gevolg is onaanvaardbaar