zondag 22 februari 2015

TaalDrops

Klik op de fout* in de volgende zinnen:

Hij kwam met een smoes aandraven die nergens op sloeg en die hem in de ogen van de rechter nog verdachter maakte.

Toen de electriciteit uitviel, belde hij meteen de elektricien, maar die had meer dan de handen vol met al die reparaties.

Beide printers zijn even goed dus kan ik even goed de goedkopere nemen. Dan spaar ik toch wat euro's uit.

Telkens ik langs dat rijtjeshuis loop, mijmer ik over wat er die vreselijke ochtend in juni is gebeurd.

Als je met je middenvinger op het middelstuk duwt, komt het middenste deel van het luik naar beneden.

Hij zat met een jap en een fransoos in een groep van pas gearriveerde ex-pats.

Ik heb alles behalve zin om dicht bij mijn ouders te gaan wonen. Ik heb tenslotte behoefte aan privacy.

Hij was een maand na zijn ongeval fysisch nog een beetje te zwakjes om al meteen voluit te gaan powerliften, maar mentaal was hij al heel sterk.

Bij gelegenheid van de verjaardag van de koning worden alle vervolgingen die bijna verjaren onmiddellijk kwijt gescholden.

Ze zaten aan aftandse bureau's en keken uit op een rij groezelige wegcafés waar de habitués geregeld kwamen aanlopen.

* Fout is wat in minstens één taalboek als fout of niet-standaardtaal wordt beschouwd.

2 opmerkingen:

fotorantje zei

hèhè niet simpel, de helft

A van de Aa zei

Laten we zeggen dat het maandag is vandaag .... ;-(