zaterdag 28 februari 2015

TaalDrops

Klik op de fout* in de volgende zinnen:

De burnouttest was duidelijk: hij scoorde het maximale aantal punten en had een burn-out, geen bore-out.

Brown blijft in eer en geweten volhouden dat zijn succes te danken is aan de mond-tot-mondreclame van zijn lezers en niet aan de uitgekiende barnumcampagne van zijn uitgever.

Die nieuwe sterkedrank is gemaakt op basis van druiven en dat proef je ook wel.

Ze reden in één trek van Noord-Nederland naar Zuid-Frankrijk en arriveerden voor dag en dauw aan de Rivièra.

Van te veel cafeïne kun je hyperactief en aggressief worden.

Het was van tevoor al duidelijk dat de burgemeester herkozen zou worden en hij zou kunnen herbeginnen.

In Leuven mogen de nachtwinkels geen sterkedrank meer verkopen, maar de café's wel, en die blijven tot zeven uur 's ochtends open.

Ik weet niet of de auto-immuunziekte die men AIDS noemt veel voorkomt bij Eskimo's.

Stevaert zei: "Het is de fout van Tobback dat ik gouverneur van Limburg ben geworden." Maar het klonk wel alsof het sans rancune was.

Ik hou van uptempo nummers en swingende bigbandmuziek, maar ik geniet even zeer van cooljazz.

Een voor een kwamen ze de rechtszaal binnen, en tussen twee agenten in werd de betichte voorgeleid.

Ik wou mijn broertje niet wakker maken en zette de radio zachtjes op. Maar hij was al wakker, want hij begon mee te neuriën.

* Fout is wat in minstens één taalboek als fout of niet-standaardtaal wordt beschouwd.

2 opmerkingen:

fotorantje zei

met de hakken over de sloot hèhè

A van de Aa zei

Het was beter dan de vorige keer....